Koktajl dla biegaczy

Bieganie to nie tylko odpowiednia technika czy dobre obuwie, ale i właściwa dieta, dzięki której będziemy mieć całą masę biegowej energii, a przy tym zapewnimy organizmowi wszystkie niezbędne składniki. Jako ważny element takiego biegowego menu polecamy zdrowe, ożywcze koktajle, takie jak ten ze szpinakiem, jagodami i bananem. Jak je przygotować? Jakie składniki odżywcze w nich znajdziemy?

Koktajl dla biegacza

Aby przygotować wspomniany, biegowy koktajl, potrzebujecie:

  • mrożone jagody (jedna szklanka)
  • świeże liście szpinaku (szklanka mocno ubitych)
  • jeden banan obrany ze skórki
  • odtłuszczone mleko krowie (jedna szklanka)

Wszystkie składniki wrzucamy do blendera, po czym dokładnie miksujemy. Dla uzyskania lepszego, chłodzącego efektu, możemy tu użyć mleka z lodówki. W ten sposób uzyskamy dwie solidne, duże szklanki koktajlu, które możemy śmiało wypić na godzinę przed bieganiem bądź niedługo po treningu.

Co nam zapewni opisywany koktajl? Dostarczenie całej masy białka oraz wapnia. Poza tym w szpinaku znajdziemy dużo witaminy K, a jagody i banan to przeobfite źródło niezbędnego mięśniom potasu.