Jogurtowy półmisek śniadaniowy z lnem i owocami

Na śniadanie lub drugie śniadanie – polecamy Wam jogurtowy półmisek z mielonym lnem i różnorodnymi owocami. Taki zestaw to bogate źródło białka (jogurt), całej masy witamin (owoce) oraz składników osłaniających i wspomagających pracę naszego układu trawiennego (len). Czyli wszystkiego tego, czego nam potrzeba by rozpocząć dzień z odpowiednią dawką dobrej energii.

Składniki owocowego półmisku z lnem

Opisywane danie przygotowuje się niezwykle szybko i łatwo. Potrzebujemy tylko:

  • jednej solidnej łyżki lnu mielonego
  • połówki dojrzałej pomarańczy
  • kilku śliwek typu węgierka (lub powideł z nich wykonanych)
  • łyżeczki nasion słonecznika
  • małego jogurtu, najlepiej tego typu grecki.

Owoce kroimy na małe kawałki za pomocą noża lub delikatnie siekamy w blenderze (nie tworzymy z nich jednak jednolitej papki). Len, słonecznik i owoce wrzucamy do miseczki, dokładnie mieszamy, a potem jemy z wielkim smakiem. Zaręczamy, że przygotowanie tego dania nie zajmie Wam więcej niż pięć minut. A ilość zalet, jakie da Wam ono o poranku, jest godna niejednej bardzo rozbudowanej potrawy. Życzymy smacznego!